Przedstawione tutaj najważniejsze informacje. Pełna informacja dotycząca zwrotów znajduje się w Regulaminie. Zachęcamy do zapoznania się z nim.
Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
Termin czternastodniowy liczy się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie (z wyłączeniem usług).
Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
1. Wysłać udostępniony przez Sklep wypełniony i podpisany formularz będący oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
Oświadczenia należy składać:
-elektronicznie na adres: biuro@plusars.pl
-pisemnie na adres: Plus Ars ul. Otrębuska 58, 05-840 Brwinów
2. Dostarczyć Produkt na adres: ul. Otrębuska 58, 05-840 Brwinów.
Uwaga: Nie odbieramy paczek „za pobraniem”.
1. Termin: zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem:
jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub do dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
2. Forma:
Warunkowo:
Sprzedawca dokona zwrotu należności wobec Klienta, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
3. Wysokość należności:
Klient otrzymuje od Sprzedawcy należność, w wysokości będącej sumą wartości produktu przez niego opłaconego i kosztów transportu związanych z dostarczeniem tego produktu Klientowi. Koszt transportu liczony jest jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Przypadki dla zwrotu Produktu, dla których następuje zmniejszenia kwoty zwrotu
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem:
-w przypadku mechanizmów otwarcia opakowania i korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W przypadku mechanizmów nie jest konieczne otwieranie opakowania aby stwierdzić charakter, cechy i funkcjonowanie.
Mechanizmy, po otwarciu opakowania i potencjalnym stwierdzeniu jego wad podlegają reklamacji.
-w przypadku ramek i klawiszy korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W przypadku ramek i klawiszy otwarcia opakowania nie zmniejsza kwoty zwrotu.
„Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy.”
źródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/
Klient odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.