PLUS ARS

Najczęściej zadawane pytania

OGÓLNE

1. Jakie są metody płatności?

Płatności, dla zamówień złożonych przez stronę internetową, są realizowane przez firmę Tpay lub za pobraniem przez firmę realizują wysyłkę.
Szczegóły znajdują się na stronie Tpay:
(aby przejść do strony kliknij w obrazek Tpay).

Logo Tpay

Firma Tpay (https://tpay.com/dla-biznesu/metody-platnosci 23.08.2024) akceptuje:
– przelewy online Pay-By-Link (dostępne dla większości klientów banków w Polsce)
– BLIK
– karty płatnicze Visa i Mastercard
– Apple Pay
– Google Pay
– inne

Płatności, dla zamówień złożonych telefonicznie lub przez pocztę elektroniczną, są realizowane przez przelew bankowy na konto:

Alior

2. Jak długo trzeba czekać na przesyłkę

Zamówienie jest realizowane natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty. Standardowo czas realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych, ale w przypadku nietypowych lub większych zakupów czas może być przedłużony do 7 dni roboczych.
Wysyłka jest wykonywana przez firmę zewnętrzną InPost. Deklarowany (przez InPost) czas wynosi 1-2 robocze od nadania paczki.

3. Jakie są opcje wysyłki?

Wysyłka jest wykonywana przez firmę zewnętrzną InPost.
Możliwe opcje:
– paczkomat
– kurier
– kurier pobranie

4. Co w przypadku gdy przesyłka jest uszkodzona?

Prosimy o nieotwieranie uszkodzonej paczki.

Kurier In-Post
Prosimy o sprawdzenie paczki w obecności kuriera. Jeśli zauważono, że paczka może być uszkodzona prosimy, w obecności kuriera spisać raport usterki. Przy okazji można zrobić zdjęcie. Raport oraz ewentualne dowody stanowią podstawę do złożenia reklamacji.

Paczkomaty In-Post
Prosimy o natychmiastowe udokumentowanie uszkodzenia, np.: zdjęcie. Paczkę zostawiamy w paczkomacie i przy ekranie wypełniamy formularz.

Wskazówki można znaleźć na stronie: https://inpost.pl/aktualnosci-reklamacje-w-firmach-kurierskich-co-powinienes-wiedziec

Reklamacje dotyczące uszkodzonej przesyłki prosimy składać:
-telefonicznie pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000 (najlepiej z telefonu, na który została nadana paczka)
-poprzez formularz na stronie https://inpost.pl/reklamacja
-listownie na adres: InPost sp. z o.o., ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, z dopiskiem Dział Reklamacji

Aby pomóc naszym Klientom, w przypadku uszkodzonej paczki lub rozbieżności ilościowych firma Plus Ars wykonuje zdjęcia otwartej paczki przed wysyłką i po jej zamknięciu.

5. Kiedy zamówienie może być anulowane, wycofane lub mogą być dokonane zmiany?

Zamówienia nieopłacone w ciągu 3 dni roboczych będą anulowane
Można wycofać przesyłkę lub dokonać zmian, pod warunkiem, że przesyłka nie została oddana do przewoźnika. W takich przypadkach prosimy, o jak najszybszy kontakt. Gdy paczka zostanie już nadana, prosimy o zwrot w ciągu 14 dni.

6. Czy produkt zaprezentowany na stronie może różnić się od rzeczywistego produktu?

1. Tak, w przypadku koloru. Odcień koloru prezentowany na stronie może niewiele różnić się od koloru rzeczywistego. Barwa, w zależności od rodzaju i natężenia padającego światła może przybierać różne tony.

2. Mogą wystąpić minimalne odchylenia wymiarowe dotyczące współliniowości i mimośrodowości, które nie wpływają na funkcjonowanie i ogólny wygląd wyrobu. Odchylenia te nie mogą być większe niż 1 mm. Ta sytuacja, jeśli w ogóle nastąpi, wynika, z rzemieślniczego charakteru produkcji i naturalnych właściwości materiału, np.drewna.

3. Duża część operacji produkcyjnych wymaga ręcznego wykonania. Z powodu ręcznego szlifowania, malowania, klejenia itp. operacji. mogą wynikać naprawdę drobne różnicę pomiędzy produktami oraz drobne niedoskonałości, które zaświadczają o rzemieślniczym charakterze produkcji.

7. Co jeśli zamówienie przekroczy stan magazynowy?

Staramy się nie przekraczać zaplanowanych stanów magazynowych. Jeśli nie jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia w ciągu 7 dni roboczych, w ciągu jednego dnia roboczego informujemy o tym Klienta. Jeśli jest to możliwe kontaktujemy się telefonicznie. Po konsultacji z Klientem zamówienie może być anulowane lub termin realizacji zamówienia ulega wydłużeniu, w uzgodnionym z Klientem terminie.

8. Czy mogę obejrzeć towar w siedzibie firmy?

Nie. Natomiast w szczególnych przypadkach wizyty są możliwe. Dotyczy to przykładowo bliższej współpracy handlowej.

9. Czy realizujecie zamówienia zagraniczne?

Zamówienia zagraniczne prosimy wysyłać na adres biuro@plusars.pl. Wtedy ustalimy czy możliwa jest wysyłka zagraniczna.

10. Czy produkt zmienia swój wygląd, w czasie?

Tak. Wraz upływem lat kolor może się minimalnie zmieniać.

ZWROTY

11. Czy mogę zwrócić zamówiony towar?

Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
Termin czternastodniowy liczy się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie (z wyłączeniem usług). 
Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

12. Co zrobić, aby zwrócić produkt?

1. Wysłać udostępniony przez Sklep wypełniony i podpisany formularz będący oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. 
Oświadczenia należy składać:
-elektronicznie na adres: biuro@plusars.pl
-pisemnie na adres: Plus Ars ul. Otrębuska 58, 05-840 Brwinów 

2. Dostarczyć Produkt na adres: ul. Otrębuska 58, 05-840 Brwinów. 
Uwaga: Nie odbieramy paczek „za pobraniem”.

13. W jakim terminie, formie i w jakiej wysokości Sprzedawca zwraca należność otrzymaną od Klienta za zwracany produkt?

1. Termin: zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem:
jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub do dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

2. Forma:

Warunkowo:
Sprzedawca dokona zwrotu należności wobec Klienta, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.

3. Wysokość należności:
Klient otrzymuje od Sprzedawcy należność, w wysokości będącej sumą wartości produktu przez niego opłaconego i kosztów transportu związanych z dostarczeniem tego produktu Klientowi. Koszt transportu liczony jest jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

Przypadki dla zwrotu Produktu, dla których następuje zmniejszenia kwoty zwrotu

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem:
-w przypadku mechanizmów otwarcia opakowania i korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W przypadku mechanizmów nie jest konieczne otwieranie opakowania aby stwierdzić charakter, cechy i funkcjonowanie.
Mechanizmy, po otwarciu opakowania i potencjalnym stwierdzeniu jego wad podlegają reklamacji.
-w przypadku ramek i klawiszy korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W przypadku ramek i klawiszy otwarcia opakowania nie zmniejsza kwoty zwrotu.

„Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy.”
źródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/

14. Jakie koszty ponosi klient w przypadku zwrotu towaru?

Klient odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

REKLAMACJE

15. Co jest podstawą do reklamacji?

Niezgodność realizacji przedmiotu umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem odnosząca się do wad fizycznych i prawnych produktu i usług jakie dostarcza Sprzedawca.

16. Jak złożyć reklamację?

Prosimy o złożenie reklamacji poprzez wysłanie wiadomości.
Reklamacje można składać:
-elektronicznie na adres: biuro@plusars.pl
-pisemnie na adres: Plus Ars, ul. Otrębuska 58, 05-840 Brwinów 

W wiadomości należy podać informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności: numer zamówienia, szczegóły dotyczące nieprawidłowości, datę zakupu oraz dane kontaktowe. Przypadku reklamacji dotyczącej wad fizycznych należy wraz do pismem reklamacyjnym odesłać produkt na adres Sprzedawcy.
Uwaga: Nie odbieramy paczek „za pobraniem”.

17. Jak długo trwa proces reklamacji?

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później jednak, niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. W przypadku wad fizycznych termin rozpatrzenia biegnie od momentu dostarczenia wadliwego produktu do Sprzedawcy.
Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.

18. Kto pokrywa koszty reklamacji

W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy, naprawy bądź wymiany Produktu na wolny od wad.
W przypadku nieuznania reklamacji koszty pokrywa Klient, bądź kwestia ta za obustronną zgodą podlega uzgodnieniom a w szczególnym przypadku rozstrzygnięciom dokonanym przez właściwy sąd.

19. Co zrobić w przypadku niezgodności ilościowych, w stosunku do zamówienia?

Prosimy o złożenie reklamacji poprzez wysłanie wiadomości.
Reklamacje można składać:
-elektronicznie na adres: biuro@plusars.pl
-pisemnie na adres: Plus Ars, ul. Otrębuska 58, 05-840 Brwinów 

W wiadomości należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności: numer zamówienia, szczegóły dotyczące nieprawidłowości i datę zakupu oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. 

Aby pomóc naszym Klientom, w przypadku uszkodzonej paczki lub rozbieżności ilościowych firma Plus Ars wykonuje zdjęcia otwartej paczki przed wysyłką i po jej zamknięciu.